Vă aducem la cunoştinţă principalele modificări legislative privind examinările medicale şi psihologice pentru funcţiile din siguranţa circulaţiei.
Funcţiile din siguranţa circulaţiei şi periodicitatea examinărilor medicale şi psihologice se regăsesc în Ordin MT 1256/2013. Obs.: Pentru transportul rutier examenul psihologic este obligatoriu anual.
Examinările medicale şi psihologice se pot efectua doar în unităţile agreate de Ministerul Transporturilor; SC Policlinica Sanatatea SRL are numărul certificatului de agreere 166/24.03.2014, pentru investigații medicale și psiholog Florescu Tela Claudia, având ca număr al certificatului de agreere 290/19.05.2014 , pentru investigațiile psihologice.
Conform ordinului 1259/2013, art. 7, persoanele care vor fi examinate vor depune la recepția policlinicii adeverința medicală de boli cronice eliberată de medicul de familie şi evidenţa zilelor de concediu medical pe ultimele 12 luni. Obs.: solicitantul avizului medical pentru siguranța circulației se va prezenta astfel:
- repaos alimentar de cel puțin 4 ore înaintea examinării
- cei care poartă ochelari să îi aibă asupra lor
Fișa medicală trebuie finalizată și raportată în decurs de 10 zile lucrătoare, in caz contrar comisia va notifica angajatorul și fișa este anulată și se vor relua procedurile de examinare.
Examinările obligatorii sunt următoarele (este foarte important să vă întrebaţi angajaţii dacă acestea au fost efectuate complet):
- examen interne + EKG (la contol medical periodic persoanele sub 40 de ani nu nevoie de EKG)
- examen chirurgical
- examen oftalmologic + câmp vizual şi fund de ochi
- examen ORL + audiogramă
- examen neurologic + EEG la indicaţie
- examen psihiatric
Analize de sânge:
- hemoleucogramă completă, glicemie, colesterol, uree, creatinină, gama GT, fibrinogen, VDRL, HIV;
- examen de urină.
În urma examinării, comisia medicală va elabora unul dintre avizele de aptitudine/inaptitudine, respectiv: APT, APT CU RESTRICȚII, INAPT TEMPORAR sau INAPT. Persoanele apte cu restricții sau inapte temporar vor primi, conform art. 13 din ordinul 1259/2013 un aviz cu caracter definitiv APT sau INAPT, după rezolvarea afectiunii medicale care a determinat retragerea din funcția cu atribuția de siguranța circulației.
Avizele pe care le primiţi trebuie să fie autocopiative şi să aibă un număr compus din: indicativul judeţului/ nr. certificat de agreere/ nr. curent. Să aibă aplicată ştampila unităţii emitente şi un timbru sec identic cu ştampila cu tuş. Angajatorul primeşte originalul, angajatul primeşte o copie, încă o copie se trimite la Direcţia de Sănătate Publică, care anunţă medicul de familie în caz de inaptitudine şi una rămâne la dosarul personal care se raportează lunar la Ministerul Transporturilor Ordin 1262.
Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând butonul "Ok, accept toate" sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Află din sectiunea Politica de Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului.
Setări personalizate cookies.
Ok, accept toate